Friday, March 18, 2011

Sejarah haiwan peliharaan saya

Hari ni kita bercakap tentang sejarah haiwan peliharaan saya.

Jom kita baca!

Haiwan peliharaan pertama saya.Ikan,Ikan jenis fighting fish.Takde gambar,jadi saya copy paste dari images Mr.Google saje ye.

Ini dia!

Ini haiwan peliharaan pertama saya.

Saya beli dia tahun 2006.
Dia tak ada nama.
Akhirnya,dia mati pada tahun 2006 jugak.

Haiwan peliharaan kedua saya.Anak kura-kura,gambar saya copy paste dari images Mr.Google je.


Saya beli dia tahun 2008 ataupun 2009 tak salah saya.
Dia pun tak ada nama.
Dia mati tahun 2009.

Haiwan peliharaan ketiga saya.Hamster!Gambar saya ada tapi saya check tak ada.So,saya copy paste je lah.



Saya beli dia tahun 2009.
Nama dia Cheeks.
Baka dia Dwarf Campbell Russsian.
Dia mati tahun 2010.

Haiwan peliharaan saya yang keempat.Ikan emas,gambar boleh ambil tapi nak send ke laptop mesti pasang bluetooth.laptop saya belum lagi pasang bluetooth sebab haritu tukar window.Tapi takpe,Korang dah tahu ikan emaskan.

So,this is it!


Saya beli dia tahun 2010.
Dia orang ni tak ada nama.
Ok,ini sejarah mereka.
Mula2 saya beli mereka 3 ekor 10 ringgit.
Lepas tu seekor mati.
Tinggallah 2 ekor.
Beli lagi 3 ekor.Jadilah 5 ekor.
Mati lagi 3 ekor.
Tinggallah 2 ekor sampai sekarang.
Inilah sejarah mereka.

Haiwan peliharaan saya yang kelima ialah kucing!
Disinilah bermulanya.
Nama mereka tahu2 lah Elmo dan Nemo.
Sekarang ni mereka tinggal dengan aku 2 bulan 2 hari.
Tapi umur sebenar tak tahu,lupa nak tanya dengan orang yang jual tu.
Gambar mereka:Pakai gambar dlm blog saja sebab saya nak hantar gambar baru mereka tapi bluetooth belum pasang.(cerita tadi)Harap maklum.

My Naughty Little Kitten:Elmo

Elmo.Anak kucing nakal saya tapi dia comel.HEHEHE.

My Cute Little Kitten:Nemo

Nemo.Anak kucing comel saya tapi pegang sikit dah buka dah mulut dia nak gigit.

Nama Gelaran Elmo dan Nemo.

Elmo:Si mata bulat.Sebab mata dia bulat.

Nemo:Si kurus kering.Sebab badan dia kurus.

Notakakitanganku:Tak sabar nak tunggu bluetooth ada.HEHEHE.


Like ? Just click the button :D

No comments: