Friday, March 18, 2011

Nasib.....

Malam tadi Elmo terlepas dari kandang.
Mulalah kelam-kabut nak tangkap dia sebab dia kan susah nak ditangkap apabila keluar dari kandang.

Jadi saya mendapat 1 idea,saya umpan di dengan menggunakan suratkhabar.(sebab dia suka suratkhabar.)

Akhirnya berjaya!Saya tangkap dia apabila dia sudah sampai di suratkhabar.Apabila saya nak tangkap dia,dia dah buka mulut nak gigit tangan saya lalu saya lepas.

Selepas itu saya mendapat 1 idea lagi iaitu meletakkan suratkhabar di dlm kotak lalu menyuruh Elmo masuk ke dalamnya.Akhirnya,dapat jugak.

Saya menutup kotak itu lalu meletak botol air di atasnya.Saya menyuruh adik saya mengeluarkan barang2 di dlm kotak yang besar,tapi kepala Elmo dah keluar dari kotak lalu saya lepaskan Elmo dari kotak itu lalu saya menangkapnya.Dan,akhirnya Elmo berjaya ditangkap dan diletakkan di dlm kandang.

Nota kakitanganku:=))

Like ? Just click the button :D

2 comments:

meowwmania said...

cuba umpan guna wet food pulak ;)

Afiqah Nabilah said...

rumah saya tak ada makanan kucing yang lain.cuma satu jenis je.saya baca blog awak kucing awak kena langgar siannya.